Sprechen Sie Deutch? Part 3 – På vei heim…

Friends forever!

Onsdag kom vi heim igjen til Bodø etter en fantastisk og minnerik ferietur til slekt og venner i Tyskland.Så kom dagen vi hadde grua oss til; å forlate våre serbiske venner i Stuttgart etter fantastiske dager. «Snørr og tårer» ble det da vi skulle dra, men tanken på at vi planlegger felles sommerferie i solfylte Spania neste år, hjalp på.

På Mercedes-Bentz museet

Vi fikk anbefalt å dra innom Mercedes-Bentz museumet siden det lå i Stuttgart, så da vi kjørte tok vi turen innom for en to timers rundtur med bilhistorie. Morsomt var det å registrere at man ikke trengte være spesielt opptatt av bil for å syns at dette var gøy!

Så bar det videre tilbake til det lille og koselige tettstedet Oberhausen, et lite stykke unna Düsseldorf. Der bor Ørjans tremenning Petra og hennes samboer Olaf og det var der vi bodde de første to dagene da vi ankom Tyskland.

Hjemme hod Petra og Olaf - superkoselig!

Vi tenkte det kunne være greit å ta natta der, siden vi måtte være på flyplassen allerede rundt lunsjtid neste dag – da er det greit å ha de 5 timene kjøring fra Stuttgart bak seg og vite at ingenting kan hindre oss i å nå flyet hjem. En koselig kveld med Petra, Olaf, Petras foreldre og de tre huskattene satte punktum for en flott tur vi vil leve lenge på.

Og det må jeg si, Petra er en fantastisk dame, med en hjertevarme og en godhet du skal lete lenge etter. Og jammen har hun funnet seg en fantastisk mann også, som til og med hadde diska opp med hjemmelaga middag da vi kom. Et par iskalde «Krombacher» gjorde kvelden komplett 😉

Espen ser tv og passer på lillesøster som sover på gulvet

Morran kom, jeg hastet ned i den lokale matvarebutikken, hamstra varer (jeg hadde jo plass i kofferten må vite!!) og frokostrundstykker. Etter en god frokost dro vi til flyplassen og sjekket inn på flyet til Norge. Alt gikk smertefritt og vi kom heim rundt sju, slitne men fornøyd!

Se også artikkel 1 og artikkel 2.